Prodavač odgovara za neusklađenost isporučene robe ugovoru ako:

  1. je postojala u trenutku prelaska rizika na potrošača, bez obzira na to da li je za tu neusklađenost prodavač znao;
  2. se pojavila poslije prelaska rizika na potrošača, ako potiče od uzroka koji je postojao prije prelaska rizika na potrošača;
  3. je potrošač mogao lako uočiti, ukoliko je prodavač izjavio da roba odgovara ugovoru.

Prodavač je odgovoran i za neusklađenost nastalu zbog nepravilnog pakovanja, nepravilne instalacije ili montaže koju je izvršio on ili osoba pod njegovim nadzorom, kao i kada je nepravilna instalacija ili montaža robe posljedica nedostatka u uputstvu koje je predao potrošaču radi samostalne instalacije ili montaže.

Prodavač ne odgovara za neusklađenost ako je u trenutku zaključenja ugovora potrošaču bilo poznato ili mu nije moglo ostati nepoznato da roba nije sukladna ugovoru ili ako je uzrok neusklađenosti u materijalu koji je dao potrošač. Odgovornost prodavača  za neusklađenost robe ugovoru ne smije biti ograničena ili izuzeta suprotno odredbama Zakona o zaštiti potrošača

Ako isporučena roba nije sukladna ugovoru, potrošač koji je obavijestio prodavača o neusklađenosti, ima pravo zahtijevati od prodavača da otkloni nedostatak, bez naknade, popravkom ili zamjenom, odnosno zahtijevati odgovarajuće umanjenje cijene ili raskid ugovora u pogledu te robe. Ova prava  ne utječu na pravo potrošača da zahtjeva od prodavača naknadu štete koja potiče od neusklađenosti robe, u skladu sa općim pravilima o odgovornosti za štetu.

Potrošač ima pravo birati da nedostatak robe trgovac otkloni popravkom ili zamjenom. Ako otklanjanje nedostatka popravkom ili zamjenom nije moguće, potrošač ima pravo zahtijevati odgovarajuće umanjenje cijene ili raskid ugovora ako:

  1. se neusklađenost  ne može  otkloniti popravkom ili zamjenom  niti u primjerenom roku;
  2. ne može ostvariti pravo na popravak ili zamjenu, odnosno ako prodavač nije izvršio popravak ili zamjenu u primjerenom roku;
  3. popravak ili zamjena se ne može provesti bez značajnijih neugodnosti za potrošača zbog prirode robe i njene namjene;
  4. otklanjanje nedostatka popravkom ili zamjenom predstavlja nesrazmjerno opterećenje za prodavača

Nesrazmjerno opterećenje za prodavača javlja se ako u usporedbi sa umanjenjem cijene i raskidom ugovora, stvara pretjerane troškove, uzimajući u obzir:

  1. vrijednost robe koju bi imala da je sukladna ugovoru;
  2. značaj nedostatka u konkretnom slučaju;
  3. da li se nedostatak može otkloniti bez značajnijih nepogodnosti za potrošača.

Potrošač ima pravo da zahtijevati zamjenu, odgovarajuće umanjenje cijene ili raskid ugovora zbog istog ili drugog nedostatka sukladnosti koji se poslije prvog popravka pojavi, a ponovni popravak je moguć samo uz izričitu suglasnost potrošača. Uzimajući u obzir prirodu robe i svrhu zbog koje ju je potrošač nabavio, popravak ili zamjena mora se izvršiti u primjerenom roku bez značajnih neugodnosti za potrošača i uz njegovu suglasnost. Ako se nedostatak pojavi u roku od šest mjeseci od dana prelaska rizika na potrošača, potrošač ima pravo birati između zahtjeva da se nedostatak otkloni zamjenom, odgovarajućim umanjenjem cijene ili raskidom ugovora.

Ako se nedostatak pojavi u roku od šest mjeseci od dana prelaska rizika na potrošača, otklanjanje nedostatka moguće je popravkom uz izričitu suglasnost potrošača. Sve troškove koji su neophodni da bi se otklonio nedostatak, a naročito troškove rada, materijala, preuzimanja i isporuke, snosi prodavač. Potrošač ne može raskinuti ugovor ako je nedostatak robe neznatan.